روش شناسی آموزش قرآن در مکتب اهل بیت علیهم السلام
|
عاطفه زرسازان* |
استادیار دانشگاه مذاهب اسلامی |
|
چکیده: (443 مشاهده) |
نویسنده در این مقاله، پس از تبیین نقش اهل بیت : در تعلیم قرآن، روشهای ائمه : را در آموزش معانی و مفاهیم قرآن به مخاطبان، در دو عنوان کلی مستقیم و غیر مستقیم، بررسی کردهاست. پرسش و پاسخ، جدال احسن، مناظره، از روشهای مستقیم فعالاند؛ و خطابه، موعظه و نوشتار در شمار روشهای مستقیم غیرفعال جای میگیرند. نویسنده سپس، به شیوههای عرضه مطالب در قرآن کریم، پرداخته و از مواردی مانند: دعوت به مشاهده عینی وقایع، تصویرسازی، قصهگویی، تمثیل و ارائه الگو سخن گفتهاست. |
|
واژههای کلیدی: قرآن، پیامبر (ص)، ائمه (ع)، روشهای تعلیم قرآن، پیامبر 9، ائمه :، روشهای تعلیم قرآن |
|
متن کامل [PDF 975 kb]
(100 دریافت)
|
نوع مطالعه: پژوهشي |
موضوع مقاله:
عمومى دریافت: 1400/4/26 | پذیرش: 1400/10/1 | انتشار: 1400/10/1
|
|
|
|
|
ارسال نظر درباره این مقاله |
|
|