:: دوره 9، شماره 33 - ( 10-1390 ) ::
جلد 9 شماره 33 صفحات 108-88 برگشت به فهرست نسخه ها
روش شناسی آموزش قرآن در مکتب اهل بیت علیهم السلام
عاطفه زرسازان*
استادیار دانشگاه مذاهب اسلامی
چکیده:   (231 مشاهده)
  نویسنده در این مقاله، پس از تبیین نقش اهل بیت : در تعلیم قرآن، روشهای ائمه : را در آموزش معانی و مفاهیم قرآن به مخاطبان، ‌در دو عنوان کلی مستقیم و غیر مستقیم، بررسی کرده‌است. پرسش و پاسخ، جدال احسن، مناظره، از روشهای مستقیم فعال‌اند؛ و خطابه، موعظه و ‌نوشتار در شمار روشهای مستقیم غیرفعال جای می‌گیرند. نویسنده سپس، به شیوه‌های عرضه مطالب در قرآن کریم، پرداخته و از مواردی مانند: ‌دعوت به مشاهده عینی وقایع، تصویرسازی، قصه‌گویی، تمثیل و ارائه الگو سخن گفته‌است.
واژه‌های کلیدی: قرآن، پیامبر (ص)، ائمه (ع)، روشهای تعلیم قرآن، پیامبر 9، ائمه :، روشهای تعلیم قرآن‌
متن کامل [PDF 975 kb]   (39 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1400/4/26 | پذیرش: 1400/10/1 | انتشار: 1400/10/1


XML     Print



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 9، شماره 33 - ( 10-1390 ) برگشت به فهرست نسخه ها